Saturday, May 29, 2010

kau seorang nerd

Assalamualaikum..

sebuah puisi, selepas exam GIT.



Kau Nerd

mengapa kau tak boleh pandang ke hadapan,
melihat kepada benda yang lebih cerah,
tapi kau hanya tahu berangan,
sesal di belakang yang memang telah punah.

kau ingat orang ramai kan peduli,
hatta kau seperti bintang yang menerangi,
orang kan berpura tuk mengambil tahu,
dan hanya kan lagak seperti hantu.

hai Mr. bombastik,
fikiran kau spastik,
otak kau besar tapi hatimu kecik,
ku nak tanya mengapa kau sungguh fanatik?

memang benar, tiada disangkal,
manusia memang ada baik buruk,
tapi kau meluah seperti kau tak berakal,
pada sebelah negatifmu hanyalah perkara teruk.

please stop,
you make my ears hurt,
all the word that you're going to tell me would just be absurd,
that's true, you are a nerd,
but that shouldn't stop you from acting cool on the vert.

yeah,
bila orang mula ambil peduli kau terus memarahi,
lantas kau memang tak menyedari akan cara untuk mendekati,
memanglah kau pandai tapi kau tak berbuat rasional,
dengan perangai macam inikah kau kan jadi (doktor) professional ?

akhir kata,
kau terjun sajalah ke dalam perigi buta,
ambil cangkul, gali kubur sendiri,
baik kau pergi mati,
dari kau menyakiti orang lain lagi.




meluahkan marah,
Anwar Azhari
1140 29052010

9 comments:

Anonymous said...

truskan usaha. ;) triad usaha+doa+tawakal. all the best.

kepalakotak said...

yeah~

Anonymous said...

betul3..

afiQFaiz said...

O_O"

*gerun*

kate nk tenis lg.
bile?

AnAk iBu said...

wow.

anwar azhari said...

x taw bile.

ad rezki insyaAllah


dll: tq

Anonymous said...

wow..
cam marah kat someone je?
sape org yg bertuah tu? :p

anwar azhari said...

x kesah kat sape ak marah..

just amek pngajaran jgn wat mcm dye..

tuh lebih bgs drpd mmbuka aib dan mengumpat org len.

under the sky said...

poor nerd