Monday, August 23, 2010

zakat membawa berkat, seksi membawa seksa

Assalamualaikum..

ini ialah penulisan pertama yang dikarang pada telefon bimbit Vivaz Pro yang baru dibeli semalam.
owh ya, secara sambilan, aku ingin melatih teknik rima akhir yang sama.
kalau ada beat, boleh nyanyi lagu nih.


sexy KL town

verse1:
KL town amat bz,
weekend yang dinanti,
semua orang turun maka sesaklah BB.
Ku lihat sana sini,
amoi makin seksi,
dulu cover up tapi kini lebih berani,
dari rambut ke kaki,
kunampak serba serbi,
semua serba ketat, serba rapi,
dulu hanya nampak tali,
tapi lani kemain lagi,
mereka terus tunjuk coli,
inikah trend masa kini?
Kiamat memang tak lama lagi,
kita terjunjung iluminati,
Demmit,
if its like this,
its better that i mati,
dari mata ku dibutai,
di akhirat nanti,
dihukum, kerna malaikat kiri,
tulis sampai sepenuh isi.

chorus:
nasib baik malaikat raqib dan atid
tak ada rasa letih kalau tak mereka sudah punah,
tulis pahala hanya sedikit,
tapi dosa kita bertambah-tambah.

inilah keadaan umat,
umat kita di seluruh dunia,
seperti buihan di lautan,
apa pula tindakan kita?

verse 2:
puisi sudah melatah,
dah jadi tak tentu arah,
sebab T-shirt see through
terus nampak bra merah,
tambah dengan cleavage lurah,
bila dia lalu maka,
terus bengkak semua mata,
ceritaku belum sudah,
tak cukup betis kasi peha,
kalau putih gebu takpelah,
ini kan kau sudah tua,
kerut dan stretchmark tak terkira,
terus melecur kelopak dan kornea,
alihkan pandangan! masyaAllah..
jangan biarkan pancaindera merana.
arghh~ mampos kau lah!

chorus:
nasib baik malaikat raqib dan atid
tak ada rasa letih kalau tak mereka sudah punah,
tulis pahala hanya sedikit,
tapi dosa kita bertambah-tambah.

inilah keadaan umat,
umat kita di seluruh dunia,
seperti buihan di lautan,
apa pula tindakan kita?

verse 3:
Ada orang bodoh macam batu,
batu pun tidak dungu,
ku bercakap tentang bangsa melayu,
orang buat dia terus melulu,
terus ikut, tak tengok hukum dulu,
katanya nak ikut trend
just cuba benda baru,
tayang punggung tayang pinggul
tak ada rasa malu,
mak abah pasrah
anak dah macam tuh,
eventhough dah hantar sekolah ugama kampong baru.

chorus:
nasib baik malaikat raqib dan atid
tak ada rasa letih kalau tak mereka sudah punah,
tulis pahala hanya sedikit,
tapi dosa kita bertambah-tambah.

inilah keadaan umat,
umat kita di seluruh dunia,
seperti buihan di lautan,
apa pula tindakan kita?
apa pula tindakan kita?


220810

1 comment:

Nur Farah Syakirah said...

:D haha. especially like the org tua part. hahaha