Thursday, April 9, 2009

sickness

Assalamualaikum..



makan nasi yang terbiar,
tentunya telah dicemari bakteria.

sakit perut dan demam,
tiada selera nak mamam.

muntah-muntah keluar hingus,
keluar kahak berdengus-dengus.

datangnya Furhan berkata 'ok x'?
aku cakap, 'ko sendiri dh nmpak'.

cirit-birit usah dicerita,
patologi lagi lah tidak terbaca.

makan ubat dibeli nazli,
terus aku tidur mati.

lepas itu aku bangun sekejap,
minum sedikit air 7 up.

makan malam azri masak,
namun rezeki ini terpaksa ditolak.

waktu malam ada training tae kwon do,
tapi aku demam dowh..

kunyah pelan-pelan Snickers Bar,
untuk lapik perut yang amat lapar.

dapat mesej dari Irn, my groupmate,
dia cakap, 'get well soon, alrite!'

5omg caffein + 500mg paracetamol,
aku tak boleh nak tidur, lol.

terasa macam dapat insomnia,
aku chatting sekejap dengan Ilya.

esoknya aku tak datang kuliah,
menyelimuti diri dari pagi yang cerah.

waktu tengah hari ada gross pathology,
aku pun mandi dan terus berlari pergi.

aku ingatkan aku dah lambat,
rupa-rupanya kelas belum start.

sebelum ini kepala rasa berat,
tapi sekarang, sudah sihat walafiat.

ingin ku ucap terima kasih kawan-kawan,
kerana menjaga ku yang sakit macam kena sawan.


3 comments:

MIRAUTTIKA said...

ALHAMDULILLAH (:

kepalakotak said...

bagus.

"dudukk, sedapp, suddu, nasi ayyam?, garpu.."

aku rase lepas ni 2 minggu ko x ke sana.

anwar azhari said...

alhamdulillah..

mmg ak tekad x nk dtg sane..